نصرت کریمی بازیگر وکارگردانی که بعداز انقلاب ازنفس انداخته شد !



نصرت کریمی از بازیگران و کارگردان های مطرح سینما و تلویزیون است که بعد از انقلاب بدلیل حسادت همکاران ش و جوسازی های انها برعلیه وی ، ازنفس افتاد ونصرت کریمی حیف شد .او تحصیل کرده پراگ است وتخصص اصلی اش نمایش عروسکی است وکارهای بیاد ماندنی در زمینه های خانوادگی و اجتماعی ، برای تلویزیون و سینما انجام داده است . گرچه نصرت کریمی به عنوان فیلمسازوبازیگر مطرح شده ولی رشته تحصیلی ش رشته تاتر عروسکی است ودرمجسمه سازی بسیار زبردست بوده وهست وی مجسمه های بسیاری ساخته ونمایشگاههای متعددی از آثارش درتهران برگزارکرده است.گرچه این هنرمند مردمی بدلیل بازیگری و کارگردانی سینما بیشتر شناخته شده و یکی از شاخص ترین کارهای سینمایی و تلویزیونی ش سریال دایی جان ناپلیون کاربا ارزش ناصر تقوایی  است .
بازی زیبای وی در نقش آقاخان در خاطره ها نقش بسته است به روایت نصرت کریمی در روزنامه اعتمادآمده است در تاریخ اول مرداد ۱۳۵۴، ناصر تقوایی طی تماس تلفنی به من اظهار داشت: «تا چند روز دیگر باید کلید دوربینی را بزنم. آقایان انتظامی و نصیریان، برای دو نقش اول دایی جان و آقاجان در نظر گرفته شده بودند، ولی به علت شرکت در چند فیلم، نمی‌توانند به مدت پنج ماه، اوقات خود را به طور تمام وقت در اختیار من بگذارند. دستم توی حناست: آیا تو فرصت داری یکی از این نقش‌ها را به عهده بگیری؟» من در آن زمان، فیلم «خانه خراب» را به پایان رسانده بودم و مشغول نوشتن فیلمنامه سریال «خسرو میرزای دوم» بودم. بنابراین می‌توانستم ضمن نوشتن فیلمنامه، با ناصر تقوایی هم کار کنم. با پیشنهادش موافقت کردم و‌‌ همان دم، مرا به دفتر کارش که در محل فیلمبرداری بود دعوت کرد. او نقش «آقاجان» را برای من در نظر گرفته بود. من دوست داشتم نقش «مش قاسم» را بازی کنم، اما ناصر گفت آن نقش را به فنی‌زاده داده است.‌‌ همان روز قراردادی به مدت پنج ماه، از قرار ماهی ده هزار تومان با من منعقد شد، که بعدا یک ماه دیگر تمدید شد: چون فیلمبرداری این سریال شش ماه طول کشید نصرت کریمی بعداز انقلاب به دادگاه انقلاب احضار شد وسپس ممنوع کارگردید وهنوزکه هنوزاست بطور علنی اجازه کارتصویری و کارگردانی ندارد .

نظرات

پست‌های پرطرفدار